Vakantie blog van mama Melissa

Voordat ik onze heerlijke vakantie verhaal aan jullie vertel, ga ik mij eerst even voorstellen!

Ben Melissa, 26 jaar en heb een dochter van 6 genaamd Destiny-Melissa en sinds 17 maanden een nieuwe liefde Danny.

Het was rond januari/februari en al snel kwamen de vakantie reclames weer op tv en dan begint het toch weer te kriebelen dus samen op de bank tablet er bij en rond kijken.Het word onze 2e vakantie met Danny en dus als gezin.

We komen dan toch weer uit op Egypte maar dan de plaats Sahl Hashees, het liefst ga ik na Sharm el sheik maar die is helaas nog dicht.

Na veel zoeken en hotels te hebben vergeleken word het dus hotel Baron Palace Resort 5 sterren all-incl ( 1x per week word ook op hun kosten de was gewassen gedroog en gestreken hoe fijn is dat met een kind)

De beoordelingen/fotos etc zien er goed uit en 17 juni stond de reis geboekt voor 2 weken.

De volgende dag moest ik eerst even na de directeur van Destiny ze school om verlof aan te vragen.

Destiny en ik wonen nog thuis bij mijn ouders, me vader heeft een eigen airco bedrijf en kunnen bijna nooit in het hoogseizoen op vakantie. Het verlof is gelijk geregeld en goedgekeurd

En kon het aftellen beginnen. Maar ook op vakantie gaan met een dochter van 6 gaat dat ook niet altijd even makkelijk , ze heeft dan wel een eigen koffer en al dik 2 jaar gaat de buggy ook niet meer mee maar wel voor 15 dagen kleding 4 paar slippers 1 paar vaste schoenen eigen shampoo, paracetemols ,ORS voor uitdrogen factor 50+ noem het maar op. Waarom ik zoveel kleding voor haar mee nam en altijd doe is dat Destiny altijd wel iets vind van haar kleding het jeukt zit niet lekker zit strak zit te los bij haar moet je op alles voorbereid zijn. En dan hebben we nog wat doe je voor haar in de handbagage zodat ze die 6.5 uur incl tussen stop wat te doen heeft.

we kozen dan iets waar ze zich thuis ook meestal mee vermaakt

• tablet met gedownloade teken films/series van netflix

• kleur boekjes met kleurpotloden

• 2 vaste knuffeltjes

De weken voor vertrek stond dan ook in het teken van vakantie spullen kopen.

Wat ik thuis allemaal gebruikt neem ik dubbel mee in de koffer zelfs 2pakjes latte machiatto koffie aardbeienthee en suiker haha.

Dag van vertrek.

Ons vliegtuig vertrok al om 09.00 in de ochtend dus onze nacht rust was niet heel lang.

Om 03.40 ging de wekker. Destiny was die ochtend gelukkig heel meegaand en had dan ook bijna geen zin om rustig bij te komen. Na dat ik klaar was , me koffer dicht had gegooid vervolgens weer open deed om echt te kijken of alles er in zat haalde ik Danny thuis op en kon de reis na Schiphol beginnen wat nog dik een uur rijden was.

we hadden dag van te voren al online ingecheckt plus de stoelen vast gezet dus dat scheelde een hoop gedoe op Schiphol.

Nu was het alleen een kwestie van de auto parkeren koffers in de dropoff doen langs de douane en snel door na de gate.

Snel ging het niet want bij de douane werd ik weer eens aangehouden. Destiny heeft een andere achternaam en haar vader is er niet bij.

Ondanks de erkenning papieren en moeten uitleggen dat hij geen gezag en geen vaste omgang heeft en dat haar achternaam over 2 weken word gewijzigd moesten we toch mee na een aparte kamer.

Een marechaussee moest even rond bellen en controleren ( snap ik heus wel wie weet nam ik haar wel gewoon mee, stel dat het anders om was) Na dat ze alles gecontroleerd hadden mochten we onze reis vervolgen na de gate.

Vliegtuig.

We stegen optijd op en Destiny pakte haar koffertje en die probeerde haar eigen te vermaken. Wij daar in tegen konden de draai niet vinden en waren dan ook blij dat we na 6.5uur vliegen landen op hurghada airport.

Na dat we onze koffers hadden gepakt werden we met de bus na het hotel gebracht. Bij aankomst keken we onze ogen uit.

Op de baron palace website stond dat deze hotel 6 sterren waardig was maar dit hadden we niet verwacht een woord wauw! We werden netjes ontvangen met een welkoms drankje en een natte warme doek om ons gezicht/handen mee op te frisse. Voor de deur van onze kamer stonden de koffers al. Links onze kamer rechts van opa en oma ideaal voor Destiny wat minder voor me ouders. 2 weken waren in gegaan en kon het genieten beginnen.

Destiny viel die avond laat als een blok in slaap.

Onze eerste dag in het mooie Egypte!

rond een uurtje of 10 werd Destiny wakker en gingen wij samen wat drinken op het balkon.

voor Destiny had ik een flesje ranja mee genomen die we dan alleen hoeven te mengen met het water uit de mini bar en ik aan de koffie, wat is dit toch heerlijk bijkomen.

Destiny had weer eens geen geduld om rustig wakker te worden en wou snel haar bekinie aan met een jurkje en na de kamer van opa en oma want het was vaderdag.

Na omstandigheden ziet ze opa als 'opa papa'. Cadeautjes en zelf gemaakte schoolwerkje in de strand tas en hup na opa en oma.

De dag veder was rustig , gingen bij de beachbar lunchen en namen plaats op de zachte strandbedjes.

Met een boekje van voque keek ik na me dochter die voor aan in de zee speelde.

( ze heeft gelukkig een a diploma )

Onze dagen er na vermaakte we ons prima op het strand , en bij het hotel. Danny pakte zijn 1x per week gratis massage, mijn moeder en ik namen een pedicure.

En Destiny kon normaal elke dag na de kidsclub maar keekt liever eerst de eerste 10 dagen de kat uit de boom en is totaal maar 2x geweest. Die 2x konden wij even rustig genieten in de zon. De avonden konden we heerlijk eten bij de a la cartes en boven bij de bar een drankje en een hapje doen.

Destiny zat dan gewoon rustig op haar of onze telefoon netflix te kijken.

Op vakantie let ik niet zo op bed tijden maar meestal rond een uur of 10 a half 11 gaf ze wel aan dat ze moe was en graag na de kamer wou. De rest van de vakantie hebben we natuurlijk niet alleen op het strand gelegen en veel gegeten maar ook geweldige boot trips gemaakt.

Dagje Orange bay, mahmya en gezwommen in de zee met dolfijnen in het dolfinhouse

Dat houd in zwemmen in de open zee met dolfijnen zo gaaf!

We zijn nog een avondje het centrum in geweest en kon een buggy/kamelen trip ook zeker niet ontbreken.

En zo was na 2 weken onze vakantie weer voorbij. Hoe graag ik terug wil na dit hotel krijg ik me vriend niet meer mee om 6.5uur te vliegen. Maar we zijn alweer aan het kijken voor volgend jaar zomer. Wordt het Ibiza Portugal of gaan we toch voor Tunesië?

Hoop dat jullie mij vakantie blog een beetje leuk vonden heb je nog vragen

Of vind je het leuk om mij te volgen mag dat natuurlijk ook!

Xxx Melissa

Hi, wat leuk dat je er bent!

Life by Nikkie is hét MOMMY LIFESTYLE MAGAZINE waar ik vertel over mijn leven als mama. Sinds 23 November 2016 zijn wij trotse ouders geworden van een prachtige zoon Wess Christiaan. Als firsttime mommy vertel ik graag aan andere mama's (to be) wat mijn ervaringen zijn in alles wat te maken heeft met baby, mama en gezinsleven. En niet alleen ik wil graag mijn verhaal vertellen, maar ook andere mama's delen graag hun verhaal en ervaringen!

Ik hoop je samen met de andere mama's te kunnen inspireren om vervolgens snel weer terug te komen!! Ben je benieuwd en wil je graag nog meer zien? Kijk dan ook even op mijn Instagram account en volg @lifebynikkie.nl of like mijn Facebookpagina & wie weet tot snel!!

Disclaimer

Alle foto's en teksten zijn eigendom van Life by Nikkie. Deze mogen zonder toestemming niet overgenomen worden.