Vakantie blog van mama Derina!

11 dagen all inclusive met baby Daan!

Weken en weken hebben we online gezocht naar waar we heen wilden. Aangezien we bezig waren met het kopen van een nieuw huis wilden we ook niet de hoofdprijs betalen maar wel een kindvriendelijke plek.

Uiteindelijk zijn we in Turkije terecht gekomen bij Serra Calimera Pallace. Dit had goede recensies, lag aan zee, had meerdere zwembaden, was kindvriendelijk en had nette kamers. Bij het kindvriendelijke hebben we gelet op: kinderbaden, kinderbedje, hygiëne, eten en wat er vanuit de recensies kwam. Ook omdat foto’s soms best wel misleidend kunnen zijn.

Dit resort voldeed aan al onze wensen.

Online had ik gezocht naar een lijstje wat er werd geadviseerd om mee nemen op vakantie voor een 1 jarige, dit lijstje kwam wel aardig overeen met mijn eigen. Ik mag graag lijstjes maken om er zeker van te zijn of ik niks vergeet. Hier was ik ook al 2 maanden voor de vakantie mee gestart. Af en toe controleerde ik het lijstje en vulde ik het nog wat aan.

Het moeilijkste vonden wij: “wat nemen we mee voor zwembandjes voor een jongetje van 16 maanden”. Daan is vrij druk, kan moeilijk stilzitten en wil graag alles zelf doen. We waren er al snel over uit dat een babytrainer geen nut had. Online gezocht naar wat er werd geadviseerd maar ook hier hadden we weinig aan. Uiteindelijk hadden we een puddle jumper mee, deze zijn officieel vanaf 15 kg, Daan is dan 13 kg maar we dachten dat kan wel. We hadden een stel bandjes mee voor om de armen en een band voor om de nek via AliExpress.

We vlogen op maandag. Het weekend ervoor hadden we een druk weekend, dus pakte ik op donderdag al in en op maandag de laatste spulletjes. Jeetje wat is dat moeilijk om voor 3 personen, 2 koffers en dan 40 kg maar mee te mogen nemen. Het lijkt heel veel alleen heb je zo voor 40 kg ingepakt. Voor Daan hadden we voor 2 dagen aan luiers mee, ik had online gezocht en volgens de verhalen kon je vrij makkelijk aan luiers komen daar.

In de avond vlogen we, dit was geen 1e keuze van ons. We wilden graag in de middag vliegen omdat Daan in de middag altijd goed slaapt, helaas was dit niet mogelijk. Op het vliegveld Daan nog warm eten gegeven en in het vliegtuig een melkfles. Op de heenvlucht hadden we een extra stoel voor Daan omdat het vliegtuig niet vol zat, dit was ideaal want Daan is de gehele vlucht vrij onrustig geweest. Gelukkig hoefde hij niet te jammeren maar hij kon zijn plekje niet vinden, de vliegreis duurde in totaal 4,5 uur omdat we een tussenlanding hadden. We waren uiteindelijk 00.05 op Antalya, het laatste uur is Daan eindelijk in slaap gevallen. Uiteindelijk waren we 03.15 in onze hotelkamer en in die 3 uren is Daan nog 3 keer opnieuw in slaap gevallen. We zijn totaal 12 uren onderweg geweest en met een kind dat moeilijk stil kan zitten dan zijn dit 12 vrij lange uren en zou ik indien mogelijk een langere vlucht dan 4 uren willen afraden. We letten er voortaan op of we een vlucht hebben die rechtstreeks is. Voor in het vliegtuig hadden we drinken mee, rozijntjes, evt een koekje, boekje en wat speelgoed. Verder had ik zoiets we zien wel hoe het gaat, we komen er uiteindelijk toch wel.

De volgende ochtend was Daan om 9 uur wakker. Het is in de zomertijd in Turkije een uur later dan in Nederland. In Nederland was het dus 8 uur. De hele vakantie hebben we dan ook ons best gedaan om Daan in de NL tijd te houden. ‘s Avonds was er pas vanaf 19 uur warm eten, voor Daan was het dan nog maar 18 uur en veel makkelijker vol te houden. Dit is gelukt en goed bevallen de hele tijd.

We hadden een campingbedje op onze hotelkamer, hier sliep hij geweldig in. Iedere avond ging hij rond half 9 naar bed en in de ochtend was hij tussen half 8 en half 9 wakker. Tussen de middag sliep hij van 13 tot 16 gemiddeld. We hadden de babyfoon mee en dit was geweldig! De eerste dag ben ik met Daan een rondje gaan lopen over het resort en is Papa in de hotelkamer gebleven. De telefoon mee en zo hebben we de babyfoon overal getest, op het volledige resort had de babyfoon bereik dus konden we hem met een gerust hart achterlaten. We hebben een simpele babyfoon zonder camera.

‘s Avonds als Daan dan op bed lag konden wij naar de shows toe die er iedere avond waren en in de middag lagen wij heerlijk aan het zwembad te genieten en lag Daan heerlijk te slapen! Dit gaf ons heel veel rust en konden we ook genieten van het samen zijn.

Het eten was een zoektocht wat Daan nu wel of niet wilde hebben. Blijkbaar hoeft hij geen wit brood en vind hij bolletjes brood ook geen succes. Thuis hebben we nooit echt problemen gehad en lust hij alles wel maar op vakantie was dit toch iets anders. We hebben van alles geprobeerd maar uiteindelijk was hij gelukkig met een snee brood en beleg wat hij zelf kon opeten. Vanuit huis hadden we melkpoeder, koekjes, paar knijpfruit-zakjes en rozijntjes mee. Dit was een groot succes en achteraf had ik ook nog graag pap meegenomen vanuit huis voor evt ontbijt of lunch. Dit omdat er alleen maar chocopasta, jam of honing voor op brood was. Daan hoeft geen plakjes kaas of plakjes vleeswaren.

Tussen de middag kreeg hij dan ook weer een stuk brood. Indien we op excursie waren dan namen we ook altijd een fles melk mee voor de zekerheid zodat Daan altijd iets van voeding had.

In de avond hadden ze een groot assortiment aan eten, helaas wilde Daan geen groenten eten en ging er iedere avond niet meer is dan iets van spaghetti, patat, aardappelkroketjes, komkommer, tomaatje of rijst. Daarom kreeg hij ook gewoon iedere avond een fles melk zodat hij nog wel iets met voedingsstoffen binnen kreeg.

Qua fruit hadden ze vooral hard fruit, watermeloen vond hij wel erg lekker en kreeg ie dan ook geregeld. De aardbeien waren helaas ook vrij hard en zuur dus die hoefde hij niet.

Het drinken ging de hele vakantie geweldig, uit een beker drinken of met rietje ging al erg goed en dat was een groot succes. Water zat in flesjes en daaruit drinken ging prima! We hadden dan ook geen eigen beker voor hem mee alleen z’n melkfles met speen.

Vanaf dag 1 zijn we bijna dagelijks wel aan het zwemmen geweest. We zijn 1 middag op het strand geweest maar dit vonden we niet zo’n succes omdat Daan continu de zee in wilde. Daarbij was er een kiezelstrand en zijn wij niet echt strand mensen.

Dus vanaf toen waren we alleen nog maar bij het zwembad. Er waren 2 zwembaden met 30 cm water en nog een glijbanen-bad waar ook maar 30 cm water in stond. We hadden waterschoentjes gekocht voor hem en deze waren onmisbaar, ideaal en een echte aanrader. Ook het UV-shirt was erg fijn. In de zwembaden met 30 cm water erin waren de bandjes voor om de armen voldoende, we konden hem geen minuut alleen laten want als hij viel hapte hij al snel water, maar de bandjes zorgden wel voor vertraging. Na een week had hij ook door om z’n hoofd omhoog te houden als hij viel. In het grote bad hadden we de puddle jumper en de band voor om de nek gebruikt. Helemaal die voor om de nek was ideaal alleen hebben wij helaas een kind dat nu alleen maar grond onder z’n voetjes wil en daarom vond hij het diepe bad verschrikkelijk. Na een aantal dagen hebben we een zwemband gekocht waar hij in kon zitten alleen als hij even scheef ging dan viel hij al om. Dus hebben we vooral de tijd doorgebracht bij de ondiepe baden en als Daan lag te slapen konden wij naar de andere zwembaden. Grotendeels hebben we dus alleen de bandjes voor om de armen gebruikt.

2 dagen zijn we op excursie geweest. De eerste keer werden we  al rond 8 uur in de ochtend opgehaald en moest Daan dus voor zijn doen om 6 uur uit bed. Vervolgens zaten we een tijd in een jeep, een bus en een paar uren op een boot. Daarna weer met de bus terug, uiteindelijk 18 uur weer terug bij het resort. Dit was een veel te lange dag, we waren geïnformeerd dat we uiterlijk 16 uur weer terug bij het resort zouden zijn. Na deze dag werd Daan een beetje ziek hij had uiteindelijk 39 bijna 40 graden koorts en at heel slecht, gelukkig dronk hij wel heel erg goed. Meerdere keren paracetamol zetpil gegeven en 3 dagen lekker rustig aan gedaan. Nog wel een ochtend naar Side toe geweest met de taxi, dit was heerlijk relaxed. We weten niet waar de koorts precies vandaan kwam aangezien Daan ook nog z’n eerste kies heeft gekregen. Na 1 dag zakte de koorts en begon hij weer beter te eten.

De andere week hadden we nog een excursie gepland staan naar het aquarium in Antalya. We werden om 12.30 opgehaald en er was ons verteld dan dat we naar het aquarium gingen en dat we 2 uren hadden om in Antalya te kijken. Toen we in de bus zaten werd de excursie iets anders, we hadden 2 keer een extra stop waardoor we pas om 17 uur eindelijk bij het aquarium waren. (de eerste stop betrof een juwelier en de tweede stop een modehuis). Uiteraard was kopen niet verplicht, maar het werd je niet in dank afgenomen, fijn die provicie-basis. Hadden we dat geweten dan hadden we de excursie nooit gedaan. Het aquarium was super mooi maar na 3 kwartier hadden we het gezien. Er zat gelukkig een mc Donalds naast dus konden we een hapje eten en daarna moesten we ook nog de stad in, weinig zin in maar het was wel leuk om Antalya te zien. Uiteindelijk pas 22.30 terug bij het resort. Als tip vraag heel duidelijk aan de reisgids wat de bedoeling is van de excursies en hoe ze er van tijd tot tijd uitzien. We hadden de excursies geboekt bij de reisgids van Kras helaas heeft deze onze maar voor de helft geïnformeerd naar de inhoud van de excursies.

Na 11 dagen zat het er weer op, om 9 uur werden we opgehaald en om half 11 waren we op het vliegveld. Hier ging alles perfect en konden we zo door. We zaten op tijd in het vliegtuig maar vanwege een tussenlanding op Bodrum en veel onrust hadden we uiteindelijk bijna een uur vertraging. Daan heeft het deze reis geweldig gedaan, we hadden geen extra stoel. Het eerste uur heeft hij op schoot geslapen en daarna is hij 3 uren heel lief aan het spelen geweest op en om ons heen. De laatste 10 min had hij het echt gehad maar gelukkig konden we daarna vervolgens ook uitstappen. Helaas was het een gekkenhuis bij de paspoort controle op Schiphol maar mochten we van een vriendelijke marechaussee door de ingang van de crew en previum doorgang wat heel veel tijd scheelde.

Na wederom 12 uren waren we eindelijk thuis, kon Daan een fles hebben en op bed!

Het was een geweldige vakantie waar we met ontzettend veel plezier op terug kijken. We gaan denk ik niet meer vliegen met een kind van onder de 2 jaar want we willen sowieso een extra stoel, daarbij is het fijn als ze net iets meer begrijpen en beter stil kunnen zitten.

Aan de andere kant had ik de ervaring niet willen missen die we nu hebben gehad en hebben we dit over het algemeen als zeer positief ervaren.

Het resort waar we zaten is een echte aanrader voor gezinnen, helemaal met kinderen van 3 tot 12 jaar!

Derina

Hi, wat leuk dat je er bent!

Life by Nikkie is hét MOMMY LIFESTYLE MAGAZINE waar ik vertel over mijn leven als mama. Sinds 23 November 2016 zijn wij trotse ouders geworden van een prachtige zoon Wess Christiaan. Als firsttime mommy vertel ik graag aan andere mama's (to be) wat mijn ervaringen zijn in alles wat te maken heeft met baby, mama en gezinsleven. En niet alleen ik wil graag mijn verhaal vertellen, maar ook andere mama's delen graag hun verhaal en ervaringen!

Ik hoop je samen met de andere mama's te kunnen inspireren om vervolgens snel weer terug te komen!! Ben je benieuwd en wil je graag nog meer zien? Kijk dan ook even op mijn Instagram account en volg @lifebynikkie.nl of like mijn Facebookpagina & wie weet tot snel!!

Disclaimer

Alle foto's en teksten zijn eigendom van Life by Nikkie. Deze mogen zonder toestemming niet overgenomen worden.