Vakantie blog van mama Eline!

Lieve allemaal,

Wat is de tijd snel gegaan he, de zomer staat om de hoek. De meeste van jullie zullen nog op vakantie gaan en dat terwijl die van ons er net op zit.

De dames (en heren) die mij volgen zullen weten dat ik pas naar Curaçao ben geweest voor een fantastische trip, degene die mij nog niet volgen (snel doen natuurlijk) weten bij deze dat ik naar Curaçao ben geweest ;). Wat was het een fantastische reis, maar toch ook erg dubbel.

Herinneren jullie mijn vorige blog nog bij lifebynikkie? Die ging over mijn leven als moeder en over mijn geweldige zoontje maar ook over mijn mooie sterrenkindje Skye*.

De reden dat wij zijn afgereisd naar Curaçao kwam namelijk door haar. In mei zou ik bevallen van onze dochter, helaas mocht dit niet zo zijn. Maar alles qua vakanties was al geregeld mijn lieve man had 2 weken vrij genomen zodat we samen de bijzondere kraamtijd konden doorbrengen. Maar dit viel nu in het water. Ik wilde iets moois doen tijdens de uitgerekende datum. Iets speciaals voor Skye. Toen kwam ik op het idee om naar Curaçao te gaan. Dit eiland had namelijk een bijzonere betekenis voor Steef en mij. Hier vierden wij onze allereerste vakantie een heuze beproeving voor onze relatie. En je raadt het al die was geslaagd want na die vakantie hielden we nog steeds van elkaar ;). Dat is dus zeker een reden geweest om terug te gaan naar dit te gekke eiland!

Maar wat wilde ik dan precies doen voor haar, ik wist het eigenlijk direct. Ik wilde een ballon omhoog sturen met onze grootste wens en die naar haar sturen als een soort kusje in de wind.

Nou daar gingen we dan opzoek naar een huis en vliegtickets, maar we gingen niet alleen. Nee mijn ouders, zus en beste vriendinnetje (eigenlijk ook gewoon mijn zus) gingen ook mee!

Met elkaar zouden we een super toffe vakantie hebben en stil staan bij onze dochter, kleindochter en nichtje.

Na een tijdje op het internet speuren hadden we een te gekke villa gevonden met eigen zwembad wauw! Super leuk voor Senn maar ook voor ons als Senn eventueel

een tukkie zou doen in de middag. Daar hoefde we niet lang over na te denken en voor we het wisten was de villa geboekt. Daar ging het aftellen, voormij een dubbel gevoel, aftellen naar een super gave vakantie.. Maar ook aftellen naar een soort afsluiting, een afsluiting van mijn zwangerschap mijn meisje. Was ik daar al klaar voor ik wist het niet zo goed. De uitgerekende datum zat erg in mijn nek te hijgen, ik vond het verschrikkelijk spannend toen die dag zo dichtbij kwam. Maar uiteindelijk was 18 mei een dag die ik samen met mijn gezin heb doorgebracht. Samen lekker in huis een dagje doorgebracht onder het genot van wat filmpjes

kijken en de koffers inpakken. Want drie dagen later zouden wij naar schiphol vertrekken om naar Curaçao te vliegen.

Ik ben zo een ster in voorbereidingen... NOT! ik probeer altijd goed van te voren te plannen wat ik nodig heb. Wat aan het begin super goed gaat, zeg maar heel goed want dan ben ik echt WEKEN voor de vakantie bezig met shampoo etc te kopen bij de kruidvat. Waardoor ik het vaak nog een keer moet kopen omdat ik het alweer gebruikt heb. Of ik begin heel goed maar laat het dan verslonzen en heb alsnog vakantiestress voor we weggaan haha!

Maar nu ik moeder ben merk ik dat ik voor hem vaak al wel dingen inpak zoals hydrofiele doeken, rompers, setjes met kleding, nog meer kleding en tja.. nog meer kleding! Verder denk ik vaak alles wat ik vergeet kan ik daar ook kopen, want overal zijn er baby's!

Maar deze reis heb ik wel iets meer aan voorbereidingen gedaan voor de vlucht, want heel eerlijk een vlucht van 9,5 uur met een springende peuterpuber Who dares?! Nou uhh.. wij dus! Ik had van te voren wat kleine cadeautjes gekocht bij de action voor onderweg, dit zodat ik Senn elke keer weer kon verrassen met iets nieuws. Nou 9.5 uur later zaten alle cadeautjes nog netjes in de koffer haha! Niet nodig gehad, Senn heeft zich helemaal vermaakt met een tablet vol met filmpjes en het video scherm van de KLM zelf! Wat een uitvinding die filmpjes! Senn heeft een beetje geslapen, filmpje gekeken zijn buren van het vliegtuig verleidt en toen waren we er al!

De 9,5 uur waren werkelijk omgevlogen.

Maar dan ben je ineens op Curacao in Nederland is het al avond en daar begint de middag net. Dat was dus best wel een lange dag kan ik je vertellen. Eenmaal bij ons huis aangekomen hebben we allemaal lekker een duik in het zwembad genomen en daarna eventjes wat te eten geregeld! Na een heerlijke nacht, nouja heerlijk vooral een erg hete nacht zijn we in de ochtend naar het strand vertrokken. Senn vond het fantastisch lekker spelen met zijn schepje, rennen over het strand en zwemmen in de zee. Echt een topdag!

Zo waren eigenlijk alle dagen, haha vooral heel veel zon, zee en strand! Maar het mooie aan Curacao is

dat je zoveel verschillende strandjes hebt dus eigenlijk elke dag een ander strand kan zien! Dat hebben we dan ook gedaan, behalve naar Cas Abou daar zijn we vaker geweest omdat dit echt wel een favorietje is! De prachtige blauwe zee en het hagelwitte strand wauw, echt fantastisch!

''Maar Elien een hele dag met een peuter naar het strand, is dat wel te doen?'' Dat zijn vragen die ik vaak krijg. Nu ben ik vrij makkelijk als moeder en

laat ik dingen misschien iets makkelijker los. Maar toch vind ik wel dat mijn kleine zijn rust moet pakken en ben ik ervan overtuigd dat wij als ouders hier soms bij moeten helpen. Senn doet bijvoorbeeld nog een middagslaapje, maar op een strand waar zoveel kindjes spelen, het lekker weer is en overal mooie dingen zijn om mee te spelen of naar te kijken is dit soms nog best wel een klus. Ook vind ik het belangrijk om tijdens het warmste moment op de dag de schaduw op te zoeken met de kleine man. Zo lieten wij Senn na de lunch vaak even bij mij of Steef liggen, speentje mee en een filmpje kijken op de tablet. Zo viel Senn vaak al in snel in slaap en kwam hij toch ook op zo een lange stranddag aan zijn rust. En sliep hij niet dan kreeg hij toch nog een beetje rust door lekker te liggen bij papa of mama. Ook sliep Senn vaak in de auto van of naar het strand, zo had hij toch al twee keer een half uurtje geslapen.

Verder zijn we ook naar klein Curaçao geweest, dit is een klein onbewoond eiland vlak naast Curaçao. We zijn met een grote boot daarheen gevaren en hebben de dag doorgebracht. Zwemmen tussen de zeeschildpadden, bbqe op het strand en heel veel zon! Een echt bounty eiland want OMY wat is dat strand prachtig!

Ook zijn we een dagje naar de Struisvogelboerderij geweest, echt wel een must als je naar Curaçao vertrekt! We gingen met een safari auto langs allerlei struisvogels. Senn vond het echt geweldig, hij heeft zelfs de struisvogels gevoerd! Daarna hebben we lekker gegeten in het rastaurant van de Boerderij.

Natuurlijk zijn we ook een aantal keer in Willemstad geweest, wat een leuke gezellige stad met alle kleurtjes en gebouwen! We zijn naar de drijvende

markt in Punda geweest. Hier hebben we lekker fruit gekocht. Ook zijn we nog een keertje in de avond geweest om een hapje te eten. Er zijn genoeg

restaurantjes waar je heerlijk kunt eten.

Maar we gingen natuurlijk naar Curaçao  om afscheid te nemen van deze nare periode en ons mooie meisje te herdenken. Na een aantal dagen begon dit een beetje te kriebelen bij me. Ik had namelijk gedacht dat ik dit aan het begin van de vakantie zou doen, maar ik merkte dat ik niet de juiste plek had gevonden. Curaçao is een fantastisch eiland maar er is helaas ook erg veel criminaliteit waardoor je in de avond niet overal veilig naartoe kunt. Dit was dus nog best wel een klusje en ik begon er steeds meer over na te denken waar ik de ballon dan omhoog moest laten. Buiten dat staat er vaak extreem veel wind op het eiland dus kon het sowieso niet elke avond. Uiteindelijk hebben we op vrijdag besloten de ballon omhoog te laten op een klein intiem plekje.

Het was alleen een hele klus om de ballon de lucht in te krijgen, dit vanwege de harde wind. Maar het moest en zou lukken, dit was DE reis voor haar.

Ik moest iets doen voor haar en dit gebaar kon ik nog maken dus ik wilde zo graag dat het lukte. Uiteindelijk lukte het en vloog de ballon zo mooi omhoog, naar boven naar ons mooie meisje. Een lichtkusje voor Skye! Senn leek ook te begrijpen dat de ballon voor Skye was, hij zei heel de tijd ballon Skye. Zo lief, ik werd er emotioneel van! In de auto terug naar het huis hebben Steef en ik het nog over het moment gehad. Wat moest ik huilen het leek alsof dit echt een afsluiting was. De periode van zwanger zijn was om, de negen maanden die niet om leken te gaan waren ineens voorbij. Ik hoefde niet meer te denken hoeveel weken ik zwanger zou zijn, of hoeveel dagen het duurde tot dat de uitgerekende datum er was. Nee dat was allemaal voorbij, geen datums meer, niet meer hoeven aftellen maar een soort rust. Ons meisje zal altijd in ons hart zijn en altijd bij ons gezin horen, maar deze negen maanden waren voorbij die hadden we overleefd.

Nu moeten we proberen om dit een plekje te geven en ons weer volledig te focussen op de toekomst!

Mijn beste vriendinnetje was ook mee op vakantie, zij heeft samen met haar ouders een super mooie bewaardoos gegeven. Eentje waar ik alle echo´s,

afspraken, kaarten, aangifte van geboorte, foto´s, hand- en voetafdrukjes in kan bewaren. Zo'n bewaardoos die je later aan Senn wil laten zien.

Dit cadeautje is echt één van de meest waardevolle cadeaus die ik ooit heb gehad.

Zo heeft ze via @papierpleziertjes een speciaal en persoonlijke papierpleziertje laten maken, wauw echt zo mooi!

We hebben echt een prachtige tijd gehad in Curacao eentje voor in de boeken! Met elkaar samen zoiets moois beleven maar ook zoiets puurs delen. Het verdriet en geluk ligt zo dicht bij elkaar. We hebben gelachen, gehuild en genoten van en met elkaar!

Lieve Skye deze is voor jou!

Ik heb een heel bijzonder zusje,

ik kan vliegen door de lucht.

En dansen op de witte wolken,

Ze strooit sterren op haar vlucht.

Als ik van haar wil dromen,

komt ze altijd naar mij toe.

Dan spelen we lekker samen

Daarvan word ik nooit moe!

En soms als ik haar mis,

dan fladdert ze voorbij.

Als een vlinder of een veertje,

dat lieve wolkenzusje van mij!

Ik zie haar in de zonnestralen,

en weet dat ze altijd zal waken.

Als ik bang ben of alleen,

zal ze mijn hartje raken.

Voor altijd mijn kleine zusje.

Ik hou van jou liefs Senn

Lieve allemaal bedankt voor jullie aandacht tijdens dit verhaal en bedankt voor alle steun die ik heb mogen ontvangen in deze tijd! Ik hoop dat jullie deze blog met plezier hebben gelezen en mochten jullie nog op vakantie gaan... een hele fijne trip alvast.

Liefs Eline

Hi, wat leuk dat je er bent!

Life by Nikkie is hét MOMMY LIFESTYLE MAGAZINE waar ik vertel over mijn leven als mama. Sinds 23 November 2016 zijn wij trotse ouders geworden van een prachtige zoon Wess Christiaan. Als firsttime mommy vertel ik graag aan andere mama's (to be) wat mijn ervaringen zijn in alles wat te maken heeft met baby, mama en gezinsleven. En niet alleen ik wil graag mijn verhaal vertellen, maar ook andere mama's delen graag hun verhaal en ervaringen!

Ik hoop je samen met de andere mama's te kunnen inspireren om vervolgens snel weer terug te komen!! Ben je benieuwd en wil je graag nog meer zien? Kijk dan ook even op mijn Instagram account en volg @lifebynikkie.nl of like mijn Facebookpagina & wie weet tot snel!!

Disclaimer

Alle foto's en teksten zijn eigendom van Life by Nikkie. Deze mogen zonder toestemming niet overgenomen worden.