Mommy Chantal's Love Story

Mr. & Mrs.

Trouwen ? Dat was niks voor mij. Ook niet voor Mark trouwens.

Totdat we elkaar tegen het lijf liepen.

We riepen ooit tegen elkaar; áls we gaan trouwen, dan met z’n tweetjes op blote voeten op een tropisch strand.

We zagen onszelf niet zo’n hele dag in de belangstelling staan, en mijn moeder is in 2008 overleden dus voor mij al reden genoeg om geen huwelijk te willen met vrienden en familie erbij, als de belangrijkste persoon in je leven er niet meer bij mag zijn.

Bovendien zouden wij het echt voor elkaar doen.

Het aanzoek

In 2014 zijn we 3 weken door Thailand gaan reizen. Voor Mark de eerste keer, voor mij thuiskomen. De laatste dagen zouden we op Koh Lipe doorbrengen. Een klein eilandje in het zuiden, dichtbij Langkawi.

Een piepklein bamboe hutje óp een bounty strand, een koud biertje en de zee. All we need !

Die bewuste dag liepen we naar de andere kant van het eiland om de zonsondergang te zien. Toen we daarna over het strand terug liepen naar ons resortje wilde ik nog even een duik in zee nemen. Toen stond er ineens een tafeltje voor 2 klaar op het strand, met prachtige fakkels eromheen. Ik had op dat moment nog niks door. We zijn lekker gaan zitten met een biertje en tijdens het wachten op ons eten stond Mark ineens op en liep naar me toe. Ineens bonste mijn hart als een malle ! En ja hoor, daar ging hij.. op een knie !

Onze bestemming & de voorbereidingen

Maar waar ga je dan trouwen ? Stranden genoeg… We zijn een beetje gaan rondkijken naar een avontuurlijke bestemming met mooie stranden, waar we ook 3 weken konden rondtrekken. Mauritius, de Malediven, de Seychellen, alles kwam voorbij maar we zagen ons daar niet 3 weken zitten. We kozen uiteindelijk voor Costa Rica ! Dit land stond al hoog op mijn lijstje en bood alles wat we zochten. We hebben zelf de locatie voor ons huwelijk gekozen en daaromheen een roadtrip van 3 weken gepland. Alles hebben we zelf geregeld; de trouwambtenaar, de fotograaf, het bloemenprieeltje, de versiering, champagne, bedankjes en uiteraard onze kleding en ringen.

Veel hotels bieden wel trouwpakketjes aan, maar dan betaal je voor van alles wat je eigenlijk niet wil hebben. Zelf regelen was echt heel makkelijk en ook erg leuk om te doen.

Op oudejaarsdag heb ik mijn jurk gekocht. Heerlijk in mijn eentje jurken passen. Voor Mark zijn we geslaagd bij de Bijenkorf met een overhemd en chino van Hugo Boss. Het moest allemaal lekker beach casual zijn en niet te formeel. Het doosje voor onze ringen heb ik zelf gemaakt en versierd met schelpjes die ik tijdens al mijn reizen verzameld heb. De tekst en de speech van onze trouwambtenaar kregen we van tevoren toegestuurd om zelf nog wat te kunnen aanpassen en toevoegen. In het Engels, uiteraard. Op een avond zaten we lekker met een wijntje op de bank en namen we samen de tekst door. Ik heb nog nooit zo hard gelachen toen ik Mark de tekst liet oplezen in het Engels. Tranen over onze wangen, echt ik kwam niet meer bij. Ik waarschuwde hem al dat ik waarschijnlijk mijn lach niet in kon houden als het moment daar was, en ik zag mezelf al helemaal stuk gaan op het strand terwijl hij zijn best zou doen om alles te vertellen !

Onze trouwdag, 28 mei 2015

Na een week rondreizen (met trouwjurk op de achterbank van onze huurauto) kwamen we de middag voor onze trouwdag aan in Manuel Antonio. De hele week hadden we lopen rondbanjeren bij vulkanen en in tropisch nevelwoud dus het was heerlijk om bij de kust aan te komen.

We zijn getrouwd op het privéstrand van Tulemar, een resort in Manuel Antonio waar we voor 3 nachten een prachtige klein villa’tje hadden gehuurd met een mega groot balkon en uitzicht op zee.

We hadden bewust voor een ochtend ceremonie gekozen omdat we aan het begin van het regenseizoen zaten en het dan in de namiddag vaak heel hard regent.

Na ons ‘vrijgezellenfeestje’ (lees: cocktails op het strand) begon het dan ook heel hard te regenen en in de avond was er echt oorverdovend onweer. Een klein beetje zenuwachtig dus voor de volgende dag… want zou het droog blijven ?

De ochtend van ons huwelijk waren we al rond 05:00 wakker door de aapjes die buitenkeuken op ons balkon hadden lopen spelen en in de verte hoorde je de brulapen en vogels. Heerlijk wakker worden met de geluiden en geuren van de natuur en het zonnetje dat rustig op komt.

Om 08:00 kwam iemand mijn haar en make-up doen, en Mark is toen gaan ontbijten in het restaurant van het resort. Terwijl mijn haar werd gedaan (en terwijl Mark zat te ontbijten) werden we beiden getrakteerd op een showtje van de groep aapjes die voorbij kwam.

Nadat de trouwambtenaar en de fotografe gearriveerd waren hebben we ons ‘kijkmomentje’ in de villa gedaan. Daarna zijn we met z’n allen naar het strand gegaan voor de ceremonie. De hele ochtend verliep super relaxed en de ceremonie was mooi. We zijn getrouwd ! Na de ringen, de kus en de handtekeningen hebben we een fotomoment gedaan op het strand en een strandwandeling gemaakt. Onderweg kwamen we nog een luiaard tegen, wie heeft nou aapjes en een luiaard op zijn trouwdag ?!

Terug bij de villa hebben we onze trouwkleding weer verruild voor korte broek en t-shirt en hebben we de champie open getrokken. Later zijn we gaan lunchen bij het naastgelegen hotel waar ook, niet geheel ontoevallig, happy hour was. In de namiddag hadden we weer met onze fotografe afgesproken voor een shoot bij zonsondergang op een ander strand. Waanzinnig toffe foto’s gemaakt waarbij we in bomen zijn geklommen, op rotsen hebben gestaan en uiteindelijk ook in zee zijn geweest. Die jurk trek je toch maar 1 keer aan ! We kregen de allermooiste zonsondergang die je maar kan hebben. ’s Avonds zijn we heerlijk gaan eten bij een superleuk tentje met live muziek, als afsluiter van een prachtige dag.

Honeymoon

Wij hadden natuurlijk een bruiloft & huwelijksreis in 1.

Na onze trouwdag zijn we nog 2 weken verder door Costa Rica gaan reizen met onze huurauto. Echt een fantastische reis gemaakt, wát een bestemming ! We zijn verliefd geworden op dit prachtige land. Het is echt 1 grote dierentuin en je hoeft niet eens de nationale parken in om ze te zien. De stranden zijn divers, van witte bountystranden tot ruige, ongerepte donkere stranden. Vulkanen, jungle, nevelwoud, watervallen.  We hebben de meest prachtige dieren gezien, teveel om op te noemen. Kaaimannen, schildpadden, haaien, dolfijnen, toekans, een tapir, slangen, tarantula’s, brulapen, kapucijnapen, doodshoofdaapjes, geelvleugel Ara’s, blauwe Morpho vlinders, gifkikkers. We hebben gezwommen in watervallen, we zijn gaan surfen en we hebben gedoken.

We hadden ons geen mooiere bestemming kunnen wensen. We kunnen het iedereen aanraden. Ga ervoor, het is jullie dag en maak je niet te druk om wat anderen daarvan zouden vinden. Laat je niet afschrikken door het regelen van alles want het is makkelijker dan je denkt.

Het feest

Omdat we stiekem zijn getrouwd hadden we van tevoren in Nederland kaarten laten drukken met het verhaal dat we in Costa Rica getrouwd zijn en dat we iedereen uitnodigden voor een feest op 28 mei 2016, de datum dat we 1 jaar getrouwd zouden zijn. Dit feest zou dan plaatsvinden in de tuin van ons nieuwe huis dat gebouwd werd. Het leek ons leuk om juist na een jaar het feest te geven, zodat iedereen er toch een beetje bij zou zijn. De kaarten zijn op onze trouwdag verzonden en toen we de volgende ochtend wakker werden in Costa Rica stroomden de felicitaties binnen, echt superleuk !

Helaas bleek de bouw een beetje te stagneren (en wij maar denken dat we ruim ingezet hadden met de datum) en zouden we het niet gaan redden om op die datum ons feestje te geven. Jammer maar helaas, dus besloten we om het een maandje op te schorten. We deden er niet te moeilijk over, ik was inmiddels zwanger van Indy en we hadden al genoeg te regelen met de bouw van het huis. Dus hebben we opnieuw uitnodigingen laten maken met de nieuwe datum.

Helaas besloot mijn lichaam daar met 26 weken zwangerschap anders over. In de nacht van 2 juni kreeg ik complicaties en ben ik opgenomen in het ziekenhuis. Na 3 nachten ziekenhuis mocht ik gelukkig weer naar huis maar moest ik complete rust houden. Daarop hebben we besloten om het feest niet door te laten gaan. Achteraf de juiste beslissing want een week later werd ik opnieuw opgenomen. Gelukkig is alles goed gekomen ! We hebben geen feestje gehad maar we hebben wel een prachtige gezonde dochter. Deze maand zijn we 2 jaar getrouwd en vieren we het met z’n drietjes op Curaçao.

Wie weet plannen we ooit nog een feestje, als we 5 jaar getrouwd zijn ofzo...

Chantal

Hi, wat leuk dat je er bent!

Life by Nikkie is hét MOMMY LIFESTYLE MAGAZINE waar ik vertel over mijn leven als mama. Sinds 23 November 2016 zijn wij trotse ouders geworden van een prachtige zoon Wess Christiaan. Als firsttime mommy vertel ik graag aan andere mama's (to be) wat mijn ervaringen zijn in alles wat te maken heeft met baby, mama en gezinsleven. En niet alleen ik wil graag mijn verhaal vertellen, maar ook andere mama's delen graag hun verhaal en ervaringen!

Ik hoop je samen met de andere mama's te kunnen inspireren om vervolgens snel weer terug te komen!! Ben je benieuwd en wil je graag nog meer zien? Kijk dan ook even op mijn Instagram account en volg @lifebynikkie.nl of like mijn Facebookpagina & wie weet tot snel!!

Disclaimer

Alle foto's en teksten zijn eigendom van Life by Nikkie. Deze mogen zonder toestemming niet overgenomen worden.